Proč? Budeš mít lepší výsledky!

Obecně nepatří golf ke sportům, které jsou spojovány s nároky na pečlivé stravování. Znáte to asi všichni, kteří pravidelněji hrají nebo se účastní turnajů. Je to možná škoda, protože pokud neberete golf jako procházku a zajímají vás i výsledky a rozvoj vašich dovedností, měli byste se zamyslet nad správnou výživou před, během a po hře. Budete možná překvapeni výsledkem.

Běžný scénář vypadá asi takto – ráno vyrazíme na turnaj bez snídaně – bývá k dispozici v klubovně. Zařadíme tedy vajíčka se slaninou nebo párek. K tomu „presíčko“ na nakopnutí. Někdo možná i zařadí rovnou „plzničku“ jako „tekutý driving“. Do bagu strčíme bagetu se šunkou a 2 malé lahvičky s „matonkou“. Pozdravíme se se spoluhráči a jdeme na to… po skončení pak v klubovně u pivka hodnotíme, proč jsme zase nezlepšili a jak to už vypadalo nadějně, ale na 12. jamce šlo všechno do kopru a pak už to bylo jen trápení ?. No, dáme si jednu „tulamórku“, abychom spláchli neúspěch a žena nás pak hodí domů…

Tak jak…?

Fajn, ale pokud se chcete zlepšit, tak toto je všechno špatně!

Golf je vlastně vytrvalostní sport, zatížení probíhá v nižší intenzitě, ale poměrně dlouhou dobu. Při hře nachodíme minimálně 6 km a po celou dobu střídavě zapojujeme končetiny i velké svalové skupiny zad, hrudníku a hýždí. Moderní golf je atletická disciplína, po které nás „všechno bolí“.

Náš tip:

Tak jako volíme strategii na jednotlivých jamkách, rozdělme si 18 jamek na „šestky“.

Před hrou a jamky 1 -6:

Snídaně je pro golfistu nejdůležitějším jídlem. Určitě nenajdete žádného profesionála, který by toto jídlo vynechal. Doporučujeme jídlo skládající se z komplexních sacharidů, bílkovin, malého množství tuku a tekutiny. Omezme řepný cukr, jelikož sladké potraviny způsobují náhlý nárůst hladiny cukru v těle. Tato hladina nakonec rychle klesne a ovlivní mentální síly hráče.  Vyhýbejte se také smaženým pokrmům, jako jsou koblihy, sýr a slanina – v podstatě čemukoli s vysokým obsahem tuku.

Pozor na silnou kávu – dehydratuje organismus. Kofein má své místo jinde!

Náš POWER SHAKE KAKAO nabízí vyváženou recepturu pro zásobení těla před výkonem. Zkuste 1 porci rozmíchat s 200-250 ml mandlového mléka a třeba s banánem. Hotovo ani ne za 5 minut a máte zajištěné dostatečné množství minerálů a živin.

Jamky 7 -12:

Cílem pro následujících 6 jamek (7 až 12) je udržet si sílu. Nejlépe jídlem, které poskytuje rovnováhu bílkovin, sacharidů a tuků. Sáhněte např. po celozrnném chlebu s tuňákem, nebo kuřecím masem. Moderní alternativou je proteinová tyčinka. Zkuste tyčinky HEMP UP! – jsou praktické, nezaberou místo, sníst je stihnete na odpališti nebo i během hry. Pro tuto chvíli jsou skvělé příchutě Brusinka, Višně nebo  Mango. Sníst můžete potupně 1 až 2.

Jamky 12 -18:

Na finálních 6 jamek je důležité poskytnou tělu nával energie. To proto, abyste se dokázali koncentrovat na poslední odpaly. Doporučujeme občerstvení s vysokým obsahem sacharidů jako např. sušené ovoce nebo iontové nápoje s nízkým obsahem cukru. Takto dopřejete svalům a mozku okamžitý nával energie. Tady má své místo i kofein, který stimuluje hlavní nervový systém a zvyšuje celkovou koncentraci.

Náš tip: Dejte si další tyčinku – např. Kakao, Vanilku, Jahodu nebo Fíky a zapijte ji studenou kávou.

Po hře:

Tělo by mělo dostat přísun látek, které spotřebovalo. Zkuste třeba náš FIT nebo IMUNO Shake – vitaminy a minerály posílí organismus, protein dodá energii. Nezapomeňte na 2 kapsle s konopným olejem – Omega 3 v kombinaci se shakem výrazně zlepší regeneraci svalových vláken!

Cílem je rychlá a efektivní regenerace!

Po hře se vyhněte tvrdému alkoholu za všech okolností – totálně zablokuje regeneraci těla. Nad jedním pivem určitě můžeme přivřít oči, obsahuje vitaminy skupiny B a energii.

Zásadní doporučení nakonec: Při golfu opravdu hodně dbejte na pitný režim! Na hřišti jste 3-5 hodin, tělo se v nízké intenzitě pomalu zbavuje tekutin a je nutné je intenzivně doplňovat. Obzvláště v teplém počasí. Opravdu je dobré vypít postupně minimálně 2 litry vhodných tekutin. Pozor na kávu a silný čaj před hrou – výrazně odvodňují! Při správném doplňování tekutin se vyhnete plíživé únavě a otupění na druhé devítce, která narušuje vaši pozornost a přidává špatné rány.

Tak HEZKOU HRU!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Add to cart